Vinderen af Ph.d. Cup modtager et skattepligtigt honorar på 30.000 kr.

Beløbet kan bruges til én af disse præmier:

Forskningsrejse. Udenrigsministeriet stiller deres Innovationscentre til rådighed og kan hjælpe med at planlægge relevante virksomheds- og universitetsbesøg i flere byer rundt om i verden.

Individuelt forløb med vægt på hvordan du bedst brænder igennem med din forskning og med fokus på skriftlig forskningsformidling, tilrettelagt af Information.

Din egen forskningsfilm, der kan understøtte dine fondsansøgninger, konference-oplæg, presseomtale, sociale medier eller dit CV. Kort og godt fortalt på to minutter – dansk eller engelsk, produceret af Thin Green Line.

Alle tre præmier kan hjælpe dig videre i din forskningskarriere.

Alle præmier er skattepligtige.

Uanset om man går videre i Ph.d. Cup 2020 eller ej, vil alle ansøgere:

  • Få deres foto og formidlingstekst offentliggjort her på hjemmesiden
  • Blive tilbudt et halvt års digitalt abonnement på Information
  • Få tilsendt den legendariske Information notesbog fra LEUCHTTURM1917
  • Få tilsendt Medieskolehåndbogen, der udkom december 2018
  • Blive tilbudt en gratis plads på Informations Medieskole for forskere
    – for at deltage på Information Medieskole til foråret 2020, skal tilmeldingen ske senest den 6. januar 2020

Venture Cup

Ph.d. Cup samarbejder med Venture Cup, der er en forening startet af de danske universiteter (undtagen RUC), og som har eksisteret siden år 2000. Venture Cup arbejder for at promovere og showcase entreprenørskab blandt universitetsstuderende og bygge bro mellem den akademiske verden og erhvervslivet. Læs mere om Venture Cup.

I 2020 tilbyder vi, at de 20 forskere, som har skrevet de 20 bedst formidlede afhandlinger, kan få en plads på workshoppen ”Fokus på forretningsudvikling”, som vi tilbyder i samarbejde med Venture Cup.

Workshoppen består af tre elementer: inspiration, udvikling og sparring. Første del er tænkt som inspiration. En Venture Cup-alumni, der har gjort sin forskning til sit levebrød, vil fortælle hvordan og med hvilke udfordringer. I anden del af workshoppen er der fokus på værktøjer og viden om forretningsmodeller og -udvikling, kommercialisering og mulige aftagere af den viden, man som ph.d. har erhvervet sig. I sidste del af workshoppen vil Venture Cup gennem sit netværk tilbyde forskerne flash-mentoring med 30-40 relevante mentorer fra erhvervslivet. Heriblandt både erfarne iværksættere og erhvervsledere, der alle vil bidrage med erfaring og sparring, hvis forskningen skal ud og leve i erhvervslivet.